Pitkovice a F3K

27. srpna 2008 v 14:32 | vasin |  Svahové létání
tak jsem dnes vyrazil na průzkum na plochu Pitkovice, kde má být svah na větroně .......

.... Loc: 50°1'43.529"N, 14°34'54.04"E
dorážím na místo nacházím první místo na parkování (označeno kroužkem) beru z auta věci (dál se nedá je tem závora) a po svejch vyrážím ke svahu
svah není z největších, a má dvě hrany horní za kterou je svah menší a pak druhou za kterou to již padá víc dolů, na kombat to asi nebude (ale já vim prd kombatu zatím moc nerozumím), ale třeba kdyby pořádně foukalo .. kdo ví ... nic méně na klasického větroně nebo u mne na F3K to bude dobrý .. určitě .. doufám .. po levé ruce (přesně před svahem) míjím pole totálně přezrálého obilí nad kterým se tetlí vzduch .. hm to vypadá dobře.
Přicházím ke svahu a začínám být zklamaný vysoká tráva, bodláčí a semotamo keřík, hm to na házení F3K není, sakra pes, no nic méně lezu až nahoru a tam moje srdce zaplesá plocha nahoře je pravidelně sekaná a je na ní cca 5 - 10 cm zelená travička .... bombááááá (že by se sem jezdilo lítat?) ... jen je to dost hrbolaté
a směrem na východ je rovina porostlá vysokou přerostlou a hlavně přeschlou trávou
no a takhle to vypadá zezhora směrem na Z až JZ
Našel jsem prostě větroňářskej ráj hned za Prahou
No a jak sem si zalítal .... PRIMOVĚ. Dovažuji letadlo a doštelovávám mixy, po posladní opravě kdy se projevil můj cit svářeče traverz, se model nechoval zrovna přívětivě, a tak první lety jsou trošku hororovější, než skončí ve špici kus olova, pak se model zklidnil a já začínám dávat standardně lety okolo 2min, což je umne vyjímečné neboť já to fakt neumím hodit a tak standardní let jinde je tak 1 min max. Svah skoro nenosí ono taky skoro nefouká a když tak by to bylo znát až na druhé hraně kam se svojí výškou hodu nedoletím, abych se pak vrátil.
Párkrát nečekaně foukne a tak se dostávám až k druhé hraně a jsem poměrně vysoko a tak když větřík zmízí zamířím nad obilí a už stoupám, lehce si hraju s brzdou a tak dostávám F3K výš a výš, paráda .... už sem tam nějak dlouho a nahoře přeci jen fouká, letadlo se musí pořád řídit. Dám si lopas a výkrut a ztrácím výšku a stoupák jdu přistát ..... 7minut ve vzduchu. Paráááááda.
Následuje X 1 - 3 min letů a pak opět foukne a trvá to déle a zase se daří dostat se nad druhou hranu a pomalu asi 6 osmičkama se dostat výš a od pole přichází stoupák ..... motám se tak v 15 m dokola a vytáčím a vytáčím .... F3K už je mrňavé a mne dochází , že nevím zda krátká anténa od Hnízdila bude mít dosah, opouštím stoupák klesám a v pořád slušné výšce lítám sem tam .... nosí to všude .. nestoupám ale ani neklesám .. jak je náznak stoupáku tak mírně vythuju brzdy a hned sem tak o 3 - 5 m výš .. bavím se ... a zase stoupák .... opojný pocit který znají asi jen větroňáři ..... nosí to ... i to vyplavuje adrenalin do krve .....prdim na anténu .... malé plus na obloze ....... rychlý pohled na vysílaš 19minut .... sakra nevím jak dlouho mám zaplý vysílač, kolik ještě snesou bateky (mám nějaké z druhé ruky a nemám je ještě vyzkoušené) jdu dolů v sérii výkrutů (jsem u nebeských bran, nikdy před tím sem si výkrut nedovolil, neboť se mi u něj děsně propadá model k zemi) přistávám po 22 minutách .... a nemohu ten opojný pocit dosta z krve .... na co kokain ... tohle je lepší.
Zkouším brzdy jdou stejně, to znamená, že baterky ještě držej a šup ho tam a zase X dvouminutových letů, no někdy taky jen 30sec ..... a zase fouklo ..... honem nad pole ... stoupák nikde ... klesám a mám co dělat abych se dostal na svah ..... model sebou najednou zacloumá a začíná stoupat ..... točím na 5m a vracím se .. stoupák na prohřátém svahu..... nabírám výšku v malých kruzích ..... a dostávám se zase slušně vysoko .. je neuvěřitelné jak s edá F3K otočit na pětníku .... stoupák ale ztrácím a dosedám po cca 11 minutách pomalého plížení se podál spodní hrany kde něco mírně nosí nevím zda vítr nebo termika.
Zkouším brzdu a jedno servu už zpomaluje ... batery v prdely :o) .. balím sem durch spocenej, mám děsnou žízeň (na to musím do budoucna myslet) odcházím k autu, a pouštám klimu na max.
Mám problém se schladit .. ale není to jen vedrem .... ale fakt hicuju z toho pocitu termiky, letošní mojí první a podle mne i poslední .......... ale že sem si jí užil ... co se do mne vešlo a F3K sneslo.
Pokud by někdo věděl o pohodlnější příjezdovce dejte mi prosím vědět, díky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 David David | 27. srpna 2008 v 16:56 | Reagovat

luxusnich 22minut! gratuluju a verim ze to nalije adrenalin do zil :-)

2 ugofon ugofon | Web | 28. srpna 2008 v 12:49 | Reagovat

Tý jo, to musela bejt paráda .... jooo káčka sou káčka...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama